مهندس موسوی صدر مطرح کرد:

تحول دیجیتال پیشران توسعه در صنعت و کسب و کارها

تحول دیجیتال در صنعت

مهندس موسوی مدیر عامل شرکت شمس لبن و فعال اقتصادی استان با بیان اینکه امروز دنیا به سرعت در حال حرکت به سمت ایجاد تحول دیجیتال در صنعت و کسب و کارها است گفت: تحول دیجیتال پیشران توسعه در صنعت و کسب و کارها است که مورد غفلت واقع شده است.

وی افزود: هر تحولی به یک پیش زمینه نیاز دارد. این پیش زمینه رصد و پایش آمار و اطلاعات وضع موجود است. این که ابتدا بدانیم در چه وضعی هستم و سپس برمبنای آن برای آینده هدف گذاری و برنامه ریزی کنیم.

وی در همین ارتباط یادآور شد: یکی از دلایل عمده عدم موفقیت برنامه ها در کشور ما نبود آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت موجود است. در حوزه صنعت هم همین طور است. بعضی تصمیم سازی ها که منجر به تصمیم های غلط می شود برمبنای آمار و داده های نادرست و غیردقیق اتفاق می افتد.

مهندس موسوی صدر شفاف سازی را یکی از نتایج مهم تحول دیجیتال دانست و گفت: شفاف سازی در همه امور از جمله گزارش ها، آمارها و عملکردها باید در اتاق تبریز ایجاد شود. برخی ها شاید با شفافیت مشکل داشته باشند چون شفافیت مانع رانت و باندبازی می شود. متأسفانه اطلاع و آگاهی کافی از نتایج و برآیندهای تحول دیجیتال در ترکیب اعضاء فعلی وجود ندارد.

این فعال اقتصادی تحول دیجیتال را پیشران توسعه در صنعت و کسب و کارها عنوان کرد و در خصوص برنامه خود در این زمینه در اتاق تبریز گفت: اگر اعضای محترم به بنده اعتماد کنند، این تحول را هم در خود اتاق تبریز ایجاد خواهیم کرد و هم زمینه آن را در صنایع پی ریزی خواهیم نمود. اگر این تحول استقرار یابد، شفافیت خودبخود خواهد آمد، تالار مجازی به راحتی شکل خواهد گرفت و حتی نهادهای حاکمیتی هم به راحتی می توانند از داده ها و آمارها استفاده کنند.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *