مهندس موسوی برای اولین بار مطرح کرد:

لزوم تشکیل کمیته ای تخصصی برای حل مشکلات صادرات محصولات لبنی استان

مهندس موسوی با اشاره به مشکلات عدیده پیش روی صنعت لبنیات کشور به ویژه آذربایجان شرقی بر لزوم تشکیل کمیته ای تخصصی برای رفع مشکلات متعدد واحدهای تولیدی لبنیات در استان تأکید کرد.

مدیر عامل شرکت شمس لبن با بیان اینکه در اتاق بازرگانی تبریز با جدیت پیگیر حل مشکلات ساختاری خواهد بود در همین رابطه افزود: راهکار بسیار خوبی هم از طرف ما به اتاق بازرگانی و دیگر نهادهای مسئول ارائه می کنیم که می تواند مشکل را به کلی حل کند و مانیز در اتاق جدید اگر به امید خدا و کمک و اعتماد دوستان به آن راه یافتیم، به جد آن را دنبال خواهیم کرد تا اجرایی شود.

وی در توضیح این مطلب افزود: پیشنهاد ما این است که در وهله اول یک اتحاد بین تولیدکنندگان بزرگ لبنیات استان شکل بگیرد. لازم است این تولیدکنندگان در قالب یک کنسرسیوم یا هلدینگ متمرکز گردهم بیایند تا هم از نظر تنوع تولیدات و هم از نظر استانداردسازی محصولات به یک وحدت رویه برسیم.

وی افزود: در وهله دوم یک گروه مشاوران عالی و برجسته که مورد پذیرش سازمان های استاندارد بین المللی باشند ایجاد کنیم تا آن گروه مجری استقرار استانداردهای بین المللی در این واحدها باشند و قدرت و اختیارات کافی در زمینه نظارت، اجرا و اعطای لایسنس و گواهی نامه صادرات محصول به بازارهای اوراسیا به هر واحد تولیدی را داشته باشد. همه واحدها هم ملزم به رعایت و اجرای استانداردها و الزامات اعلامی از طرف این گروه خواهند بود. این الزامات هم از طرف سازمان های امنیت غذایی کشورها تعیین و ارسال می شود.

وی در خصوص نحوه اجرایی و عملیاتی شدن این طرح گفت: ما شکل اجرایی آن را نیز تدوین کرده ایم. اعلام می کنیم که یک کمیته ویژه تخصصی در استانداری و زیر نظر استاندار، با نام کمیته IR تشکیل شود و دبیر آن هم یک نفر از دامپزشکی و یا از سازمان غذا و دارو باشد. نمایندگان سازمان استاندارد، اتاق بازرگانی و گمرک هم در آن عضو باشند. این کمیته دو بازو خواهد داشت. یک بازوی استاندارد که همان گروه مشاوران معتبر خواهد بود و یک آزمایشگاه تخصصی مجهز به عنوان بازوی اجرایی همکاری می کند.

وی ادامه داد: به این ترتیب یک تیم حرفه ای و متخصص جهت نظارت، ممیزی، و کنترل مداوم شکل می گیرد و دیگر به تعدد سازمان های کنترل کیفی نیاز نخواهد بود.

مهندس توحید موسوی صدر در خصوص حمایت های مقام های بالادستی از این طرح گفت: ما این طرح را در سطح کشوری هم مطرح کردیم که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفته و اعلام کرده اند که طرح در استان آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت اجرا شود و در صورت موفقیت، آن را در کل کشور عملیاتی می کنند.

وی در پایان با اشاره به هدف این طرح بزرگ گفت: هدف این است که گروه مشاوران، استانداردهای بین المللی را از طریق بازوی اجرای خود که آزمایشگاه تخصصی متمرکز خواهد بود، در واحدهای تولیدی استقرار دهد. به این ترتیب تمامی محصولات لبنی تولید شده، تحت یک استاندارد کیفی که مورد پذیرش نهادهای کنترل کیفی جهانی نیز باشد، تولید می شوند و برای ورود به بازارهای اوراسیا با مشکل روبرو نخواهند بود.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *