مهندس موسوی صدر تأکید کرد:

عدم ایفای نقش فعال اتاق بازرگانی به عنوان لوکوموتیو حرکت اقتصاد استان

اتاق بازرگانی تبریز

مهندس توحید موسوی صدر با تأکید بر این نکته که اتاق بازرگانی به عنوان لوکوموتیو حرکت اقتصاد استان است گفت: اگر این اتاق سرعت خوبی پیدا کند، یا همه صنایع خود را با سرعت آن تنظیم می کنند و یا تلاش می کنند که به آن برسند. وی با انتقاد از عملکرد اتاق تبریز ادامه داد: آیا اتاق فعلی، این نقش تحرک و تحولی را دارد؟ به نظر بنده چنین توانی در اتاق فعلی تبریز مشاهده نمی شود.

مدیر عامل شرکت شمس لبن ارس با اشاره به برگشت منابع پولی معدن مس سون گون گفت: اتفاق خوبی که در سال جاری رخ داده، بازگشت منابع پولی معدن مس سون گون به تبریز است. اما مسأله این است که اتاق بازرگانی چقدر از این منابع را وارد چرخه پولی استان می کند. آیا این پول در بخش تولید، صنعت، اشتغال و بازرگانی هزینه می شود یا همان طور به عنوان سپرده در منابع بانکی باقی خواهد ماند. اعضای محترم اتاق چه برنامه ای برای جذب این منابع در چرخه پولی استان دارند؟

وی با اشاره به قرارداد چند صد میلیارد دلاری ایران با چین و نقش اتاق های بازرگانی در این رابطه گفت: در یکی دو سال گذشته قرارداد بزرگ اقتصادی با چین مطرح بوده است که متأسفانه تبلیغات منفی زیادی پیرامون آن صورت گرفته است. به نظر من اتاق های بازرگانی می توانستند پای کار باشند و به صورت شفاف به مردم و جامعه صنعتی اطلاع رسانی می کردند که چین با خیلی از کشورهای دنیا و حتی کشورهای منطقه ما چنین قراردادهایی دارد.

وی در همین رابطه گفت: چین با عربستان یک قرارداد 1000 میلیارد دلاری دارد، با ترکیه هم حدود 800 میلیارد دلار و با ما 400 میلیارد دلار قرارداد که آن هم اخیرا به امضاء رسیده است. چرا وقتی نوبت به ایران رسید این قدر حساسیت در داخل و خارج ایجاد شده است. تجارت دو حالت دارد، یا باید سرمایه داشته باشیم و یا باید با سرمایه دار همکاری کنیم، خارج از این دو حالت نیست.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *